fredag den 12. november 2010

Gulerodskage a la NYBH

Alle her i blogland kender nok Newyorkerbyheart's blog. Den er FYLDT med opskriften på simpelthen alt (næsten da..) og det er en side jeg jævnligt besøger for at få inspiration. Hendes gulerodskage fra New Orleans er også ret så berømt, ihvertfald herhjemme. Den smager rigtig godt og er dejlig nem at lave.

Igår opdagede jeg at jeg havde en halv pose gulerødder som sang på sidste vers, så selvfølgelig skulle de bruges i denne kage! Opskriften er inde fra NY's side som I kan finde her. Jeg har dog ændret lidt i den, så her er min version...

1 lille bradepande

330 g sukker
3 dl alm. madolie
4 æg
300 g mel
1½ spsk. kanel
1 tsk. fint salt
2 tsk. natron
375 g revne gulerødder

Topping:

150 g flødeost naturel (Lidl har en billig en med 200 g.!)
50 g blødt smør
1 tsk. vaniliesukker
125 g flormelis

Pisk sukker og olie cremet og tilsæt æggene et ad gangen. Sigt og bland mel, kanel, salt og natron i dejen og vend gulerødderne i tilsidst.

Fyld dejen i en lille bradepande. Bag ca. 60 minutter ved 175 grader. Afkøles på rist.

Topping:
Pisk flødeost og smør cremet. Tilsæt vanilie og flormelis. Pisk frostingen glat. Smag dig frem om der skal mere vanilie/flormelis i. Smørres over den kolde kage og pyntes evt. med nogle hele valnødder eller marcipan-gulerødder


Inden ovnen


Med topping på - mums!


Færdig og klar til servering


Gulerødderne er lavet af marcipan, der er farvet med orange pastafarve fra Thé og Idé-butikken og den grønne er alm. frugtfarve.


...... og så får I ikke mere for den 25-øre!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget