torsdag den 28. oktober 2010

Gifts in a jar..

Inde på Jubii's debat faldt jeg over disse smart hjemmelavede gaver. Hvis man (som jeg) f.eks. er på SU og derfor ikke lige har råd til designergaver til alle bekendtskaber er dette en fin idé. F.eks. de der bonus-bedsteforældre (min kærestes mors nye mands forældre) ville da blive glad for sådan et glas er jeg sikker på og indholdet kan jo varierer i det uendelige. De tre herunder er alle kage/småkager ingredienser i et glas, så der kun skal tilsættes mælk/vand, margarine og æg og så hænger opskriften på en lille seddel på glasset..

En lille udstiksform kan også vedhænges som herover, hvis det er småkagedej




Herunder er det varmt kakaopulver og skumfiduser i en pose med lidt krymmel og en pose småkager ved siden af.
Jeg er fasineret og vil bestemt huske dette, da det er geniale værtindegaver! De kan varieres i det uendelige: musli, hundekiks-kagemix, hakkede suppeurter, bønner, brødblandninger, små krydderiblandninger og måske pandekagedej (kun det tørre selvfølgelig).
Mangler du mere inspiration til hjemmelavede julegaver, så kig i denne tråd på Jubiis debatforum hvor også der findes hjemmelavede opskrifter på bl.a. blommer i madeira, brændte mandler, vaniliesukker og snaps.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget