mandag den 4. oktober 2010

Elefantøre, dagens ret, tjubanger med gulerod og swap swap..

Som tidligere skrevet tog Tommi mig ud og spise fredag for halvanden uge siden. Han ville ikke sige hvor det var og på køreturen nåede jeg at blive nervøs flere gange.. Men vi endte på Hodde Kro en god halv time væk.
Hodde Kro har en specialitet kaldet Elefantøre, som er en KÆMPE wienerschitzel med tilbehør til. Selve schitzlen er næsten en halv meter lang og smager skønt!!!


I dag har aftensmaden til gengæld stået på paneret flæsk med persillesovs og kartofler! Mmmm..

Den anden dag bagte jeg Tjubanger, da jeg er helt vild med opskriften fra Krudtugler og Kanelsnegle. Men denne gang tilsatte jeg lidt revet gulerod og et halvt æg (skulle nemlig bruge den anden halvdel til at pensle med). De smagte som sædvanligt skønt!

I weekenden på arbejde fik jeg også lavet de to pakker som jeg skal swappe. De er begge til to piger i Danmark, så de fik bare en blandet landhandel..
Fik desuden respons fra den pakke jeg sendte til Spanien. Topkarakter og to fine hjerter som bonus :) Yay!

Her er hvad jeg har sendt denne gang:

5 kommentarer:

  1. Årh overload af lækre ting i det her indlæg!!! Går helt i koma :)

    Den schnitzel der, den skal jeg altså prøve - har hørt om Hodde Kro fra så mange nu!

    Trine.

    SvarSlet
  2. Hi hi.. Hodde Kro er rigtig lækker - men husk nu at bestille bord. I de to timer vi sad der kom der 8 par/familier og ville have bord, men alle blev sent væk da der ikke var plads.. :)

    SvarSlet
  3. Jeg har lige inviteret min schnitzel-elskende kæreste derud, som en del af hans fødselsdagsgave, så tak for inspiration! :)

    Ja vi skal helt klart bestille bord, det har jeg hørt man skal!

    SvarSlet
  4. Det lyder som en god idé.. Både Tommi og jeg kunne kun spise en halv hver fordi vi var så dumme at tage forret.. Hvis jeg var jer ville jeg spise derhenne tidligt (17-tiden), så gå en tur rundt omkring derude og så hjem og få aftenskaffe :) God fødselsdag til ham.

    SvarSlet
  5. Tak :)Det er først i starten af december, men hellere tidligt ude, det lyder jo ret populært! Han blev ihvertfald glad for invitationen og synes det var en vild god ide..

    Jeg havde forestillet mig vi skulle have 2 eller 3 retter, nok mest 2 og så irish coffee, men en gåtur lyder som en rigtig god idé. Det tror jeg vi vil. Igen tak for inspirationen :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget