tirsdag den 19. oktober 2010

Brun og hvid brownies...

Hele svigermekanikken (på Tommis mors side) kom igår. Både hans mor+mand og hans lillebror skulle have vinterdæk på. De blev derfor inviteret på aftensmad, men de havde taget fars op og snittet hvidkål, så svigermor medbragte frikadeller og stuvet hvidkål, så jeg bare skulle være klar med kartofler og aftenskaffe.

Til aftenskaffe ville jeg have bagt en æblekage jeg har haft kig på i noget tid, men jeg orkede ikke at tage ud og handle, så fandt en opskrift fra Ude og Hjemme på brun-hvid brownies.


Til en lille bradepande eller springform bruges

100 g. mørk chokolade
100 g. margarine
3 æg
1½ dl. sukker
2 dl. mel
½ spsk. vaniliesukker
1 tsk. bagepulver

Pynt:
100 g. mørk chokolade
100 g. hvid chokolade

Smelt chokoladen med margarinen og lad det køle af. Bland resten af ingredienserne i og rør det til en glat dej. Bag kage i ca. 20 minutter ved 200 grader.
Med det samme kagen kommer ud af ovnen drysses der med hakket chokolade. Når det er lidt smeltet trækkes en gaffel rundt i det, så det blander sig i farverne.

Stil den på køl til chokoladen er hård.

Note: Jeg havde ingen mørk chokolade, kun mælkechokolade.. Det smagte godt nok, men det er slet ikke som hvis det havde været mørkt!


Jeg serverede cocio is dertil, hvilket var et hit!

Derudover bagte jeg nogle marengs med chokolade og mandler i, for de er så nemme og gode. Opskriften findes her..

4 kommentarer:

  1. Uhm! De ser super lækre ud de brownies!

    SvarSlet
  2. De smagte også RIGTIG godt. Men endnu bedre hvis jeg dog bare havde brugt mørk chokolade..

    SvarSlet
  3. Hvor mange personer er der ca. til?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ca. 8 hvis det er i en springform. Kagen er lidt tung som brownies altid er, så man spiser ikke så meget.

      Fortsat god dag :)

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget