torsdag den 16. september 2010

Ostescones/brød

I dag bagte jeg disse lækre ostebrød som tilbehør til vores aspargessuppe.

Opskriften er oprindeligt fra Arla og kan ses her. Ud af den originale dej skulle der blive 35 stk., men da vi hellere vil spise 1 stor end 3 små nøjdes jeg med at forme 7 stk. ud af dejen.

7 stk. i miniflutes-størrelse

250 g. mel

100 g. margarine i tern

200 g. revet ost

1 spsk. bagepulver

1 dl. mælk

mælk til pensling og lidt ost til at drysse med efter bagning..

Bland bagepulver og mel i en skål og tilsæt margarinen - rør det godt sammen (ca. 4 minutter i Kenwooden ved hastighed 6). Tilsæt ost og mælk og rør sammen til en ensartet, men ikke glat dej. Jeg formede mine i hånden (det er en MEGET klistret dej, så hav vandhanen parat til at vaske hænder i). Læg dem på en bageplade, pensl med mælk og bag dem midt i ovnen ved 225 grader i ca. 10-12 minutter. Så snart de kommer ud drysses de med lidt revet ost.


En rigtig god opskrift, som klart skal gemmes!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget