torsdag den 16. september 2010

Marengs med chokolade og mandler


Vi havde en del æg herhjemme som skulle bruges og jeg gad ikke vandbakkelser og aftensmaden stod på aspargessuppe og ikke æggekage eller omelet. Så marengs det blev. I en lækker udgave med hakket chokolade og mandler i. Opskriften er inde fra http://www.slagtenhelligko.dk/2006/02/06/bedstemormarengs/ som jeg lige har opdaget i dag og det er vel nok en lækker blog med spændende opskrifter!

Til rigtig mange bruges

4 æggehvider
1 tsk. eddike
250 g. sukker
100 g. mandler hakket til grov mel
100 g. mørk chokolade (jeg brugte 30 g. mørk chokolade med appelsin smag og 70 g. mælkchokolade i form af en guldbar).

Æggehvider, sukker og eddike piskes sammen til en tyk og stiv masse. Når den har bestået marengsprøven tilsættes chokolade og mandler og 'dejen' hældes i en sprøjtepose. Sprøjt marengsen ud i cirkler/hjerter, osv.
Bag dem ved 150 grader i ca. 20 minutter til de er faste og blevet lidt gyldne.


Kenwooden pisker løs!

Og marengsen skal bestå marengsprøven!


På hovedet inde i køkkenet og den bestod med Bravour!

Mandlerne har været igennem minihakkeren..


Og chokoladen fik samme tur.


Marengsen kom i sprøjtepose.

På bagepladen inden ovnen.


Dem der ikke overlevede... Men de smager nu stadig skønt!



MUMS!

1 kommentar:

  1. hej med dig.. de ser da super gode ud... dem prøver jeg da lige..

    tak for ideen..;O)

    Hilsen Gitte

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget