fredag den 10. september 2010

Kyllingebryst i hvidvin med grønne druer

Min veninde har netop købt Tøsekogebogen remix, som hun glemte herhjemme en dag. Jeg kunne selvfølgelig ikke nære mig - så lurede lidt i den og så en opskrift på noget kylling i hvidvin med vindruer. Jeg læste den kun hurtigt, så den er nok ikke ligesom i bogen - men dette smagte super lækkert og er en hurtig ret at lave, så den bliver helt klart lavet igen.


2 personer

2 stk. kyllingfilet

Olie til stegning

2 tsk. karry

2 store løg

2 dl. hvidvin

Salt og peber

1 dl. creme fraise

Evt. lidt jævning

Vindruer skåret i halve

Kyllingestykkerne brunes af i en gryde i olie. De tages op og i gryden kommer du nu karry og løg i og svitser det af. Hvidvinen tilsættes sammen med creme fraisen og kyllingestykkerne kommes tilbage i gryden. Lad detsmåkoge i en god halv time til kyllingen ikke længere i rå. Er sovsen for tynd kan den jævnes. Smag til med salt og peber og tilsæt vindruer og lad det koge i 2 minutter.

Server med ris.

4 kommentarer:

  1. det ser også rigtig godt ud :) Det må jeg lige overveje at lave her i denne uge. Synes faktisk kogebogen er god :)
    Knus

    SvarSlet
  2. Det smagte også rigtig godt :) Dog var det lidt for stærkt for kæresten, så pas på med karryen :D

    SvarSlet
  3. Hej
    jeg har engang for længe siden fået kylling med sovs, hvor der var sennep i også, men det var i Prag, det lød lidt mystisk, men det smagte fantatisk. Så jeg tilsætter lidt sennep til denne opskrift og udelader karry'en. Og så laver jeg denne her en ande dag, hvor jeg min familie ikke skal spise med, de hader karry. :-) glæder mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mm lyder lækkert med sennep i.
      He he min kæreste er heller ikke meget til karry, men han må selv lave mad hvis han er utilfreds...

      Slet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget