fredag den 24. september 2010

Kartoffelsuppe med kartoffelspyd (arla)

I går lavede jeg denne lækre kartoffelsuppe, som blev en succes! Opskriften er oprindeligt inde fra Arla og findes her. Men jeg lavede om på den og min udgave kommer her

3/4 personer
500 g. groftrevne kartofler
3 store løg i tynde både
15 g. smør
1,2 l. vand
1 grøntsagsboullionterning
1 svineboullionterning
2 dl. fromage frais
salt
peber
lidt jævner

De skrællede kartofler fik en tur i minihakkeren så de blev groftrevet.
Smelt smørret i en stor gryde. Tilsæt kartofler og løg og svits dem hurtigt, tilsæt lidt vand, for at det ikke brænder på. Efter 1 minut tilsættes vand og boullionterninger (gem lidt af dem til du skal smage suppen til). Lad det koge lidt og tilsæt så fromage frais, salt og peber. Lad det koge i min. 10 minutter. Tag gryden af komfuret og stavblend suppen så den bliver mere lind i det og får den rigtige konsistent. Er den stadig for tynd tilsættes lidt jævning når du igen tager den over på komfuret. Smag den til, giv et opkog og server! Pynt evt. med lidt ristet (kalkun)bacon øverst.


Uhm, jeg skal heldigvis have rester af den til frokost idag! Glæder mig allerede...

Til supper plejer vi at få brød/flutes, men jeg havde set disse spyd inde på Arla's hjemmeside og da jeg havde noget kalkunbacon i køleskabet som skulle bruges og nogle kartofler til overs fra i mandags blev det til disse.

Kogte kartofler sættes skiftevis på træspyd med bacon. Steges på panden i et par minutter - evt. i lidt margarine, da der ikke er meget fedt på kalkunbaconen..


Vi blev nød til at klippe spyddene over for at de kunne være på vores pande. Men det smagte lækkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget