torsdag den 2. september 2010

Kaloriefattig porre/skinketærte


Aftensmaden idag skulle bestå af noget med de porre som jeg købte i går på tilbud (4 store porre for 4,95,-). Desuden fik jeg 1½ kg. kogt skinke med hjem fra min mor i går aftes. Så vupti vapti, så stod aftensmaden på porre/skinketærte!

Dejen er lavet kaloriefattigt og fyldet kan bestemt også blive mindre fed i det.

75 g. margarine (det må kunne udskiftes med olie for noget af det....)
2 dl. fuldkornshvedemel
1 dl. alm. mel
1 dl. hytteost

Rør det sammen til en 'dej'. Det er rigtig klistret og kan ikke rulles ud til en dej, men kan samles i en smurt tærteform. Sådan at du tager en klump 'dej' - presser det sammen i håndfladerne så det flader ud og så klister du det sammen i formen.
Stil tærteformen på køl i 20 minutter inden du forbager den i 15 minutter ved 180 grader.

Fyldet:

3 porre
300 g. skinketern
2 spsk. minimælk
1 dl. creme fraise (skift ud med fromage frais)
4 æg (nøjes med 3)
salt og peber
evt. revet ost ovenpå..

Skær porrerne i ringe og kog dem i ca. 2-4 minutter i letsaltet vand. Si vandet fra. Pisk mælk og cremefrais sammen - tilsæt æggene og pisk godt igennem. Tilsæt porre, skinke, salt og peber og rør det hele sammen.

Fordel fyldet ovenpå den forbagt bund. Drys evt. revet ost ovenpå (jeg gjorde det kun på mandens halvdel). Tærten bages i ca. 40-50 minutter ved 175 grader.


Det smagte SUPER LÆKKERT og tærtebunden var fantastisk! Mums, den skal klart laves igen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget