torsdag den 2. september 2010

Hundebørnehave for dem ingen gider have....

Har I læst det? Årh, mit hundehjerte smelter helt ved at læse den korte artikel om hvordan et ægtepar i USA har åbnet Totally Dog Care, som er en legeplads/svømmehal og afslapningssted for nogle af de hunde som ingen gider eje og som bor på kenneler.

Hvor er det skønt at høre en positiv dyre-historie for en gangs skyld. De sidste dage har overskriften med Kvinde kyler hundehvalpe i flod rumsteret i mit hoved. Jeg tør hverken læse artiklen eller se videoen på eb.dk.

Nu vil jeg kramme Buddy, få læst mit kapitel færdigt og tage ham med om på agilitybanen :)

2 kommentarer:

  1. Hej. Jeg kan også blive helt trist, når jeg kommer til at tænke på alle de grumme dyreskæbner der findes, så det er så dejligt, når man endelig hører solstrålehistorier om mennesker, der gør gode ting for dyr. Min bror og svigerinde, som også bor i USA og som også er sande dyrevenner, har igennem tiden flere gange haft besøg af en dame, som tog mishandlede hunde til sig og så fandt nye hjem til disse. Min bror og svigerinde kunne aldrig sige nej, når de så de arme dyr, men kun tage dem til sig og give dem kærlighed. Hilsen Jette

    SvarSlet
  2. Årh, det var en smuk historie :) Dejligt at de mennesker findes. Jeg har flere gange overvejet tanken om at tage et par 'hjemløse' hunde til mig eller heste for den sags skyld - for jeg kan ikke klare tanken om deres skæbne hvis jeg ikke gør det. Men alligevel overvinder fonuften mig og tænker mere praktisk - flere hunde/heste = mere arbejde, mere foder, mere dyrlæge. Når man så kombinere det med SU og ikke meget fritid, så er det jo ikke klogt for hverken mig eller dyrene.

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget