tirsdag den 24. august 2010

Vestafrikansk kylling med ris og bønnesalat

Denne opskrift fandt jeg inde på Jubii's debatforum her den anden dag. Det lød simpelthen så lækkert og at dømme ud fra karakterne på dk-kogebogen.dk, så skulle den prøves.



Den originaleopskrift er herfra og mine ændringer er skrevet med rødt i parentes.

3-4 personer
1 kylling (jeg brugte to kyllingefileter, da vi herhjemme ikke er glade for hele kyllinger som skal pilles, osv.)
1 stort løg (jeg brugte 3 små)
½ rød peber (undlod jeg, da jeg ingen havde)
½ grøn peber (igen undlod jeg peberen, da vi ikke havde det på lager)
1 ds flået tomater
1 ds tomatpurre (undlod dette, da det var en stor dåse flåede tomater)
3-5 fed hvidløg (3)
4-6 spk peanuts butter (jeg havde kun ca. 3 spsk. tilbage i glasset, hvilket var en skam. Der skulle have været mere i...)
1 tsk cayenne peber
salt og peber
lidt olie
vand

Kyllingen parteres og skindet flåes af. Kom olien i en stor tyk bundet gryde. Snit løg og peber frugterne fint og kom dem i den varme olie og rør rundt. Derefter kommer man cayenne peberen i. Kom så kyllingen ned i gryden med kødsiden ned til den er brun. Tilsæt de flået tomater og tomat puré og rør rundt. Tilsæt vand til kyllingen lige dækkes og pres hvidløgen i. Kom salt og peber i og tilsidst peanuts butteren. Der røres let. Lad nu retten simre uden låg til sovsen får en pure agtig konsistens. Husk at røre let i gryden med jævne mellemrum, da det brænder hurtigt på...

Server med ris.

I Bilka havde de sat deres pakker med bønnespire, kikærter, osv. ned til 5,-, så tilbehøret blev en lille blandet salat af det med agurk og blomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget