mandag den 23. august 2010

Sparegris

Får I det mon ligesom mig når I ser Luksusfælden på TV3?

At man hellere må få opdateret budgettet i excel og at man hellere må gennemgå ens papirere igen igen. At man jo egentlig godt kan spare mere i måneden på mad og pjat..?

Nu vil jeg ihvertfald prøve det af.

Herhjemme er det mig som står for alle regninger ang. hus, hund og hverdagsting. Det er mig som handler ind og laver madplaner. Og det er mig som har overblikket..

Til gengæld er det Tommi som laver de ekstra penge hver måned ved at sælge en bil eller andet..

Vi er begge udstyret med hver vores dankort til hver vores konto hvor hver vores løn/su går ind. Hver måned overfører vi et fast beløb til en fælleskonto som betaler alle fast udgifter. Jeg betaler 1000 kr. mindre, da jeg er den som handler ind - det er ligesom nemmest når nu jeg er i Netto 3-4 gange om ugen + er den som laver mad :)

Men nu skal jeg lige afprøve noget. Det der kuvertsystem fra Luksusfælden..

1 kuvert til Mad+husholdning
1 kuvert til diesel
1 kuvert til overskudspenge
og så mit dankort til mine egne pjatting.


Så vil jeg hæve 500 til madkuverten + 400 til dieselkuverten og så se hvordan det går. Selvfølgelig er ikke to uger ens - den ene uger spiser vi måske ved forældre/venner 3 dage på en uge og ugen efter har vi selv gæster 2 gange, osv. Men nu vil jeg dælme prøve for at se hvor meget vi egentlig bruger...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget