søndag den 22. august 2010

Souvenirs

Første billede er dog ikke fra Kreta, men fra Summerbird og lå i min postkasse da vi kom hjem - egentlig meget godt at det har været møgvejr i Danmark, så den ikke var smeltet, he he.. For noget tid siden kunne jeg se at andre bloggere havde modtaget chokolade for at tilmelde sig Summerbirds nyhedsbrev og det ville jeg da også. Pladen her er hvid chokolade med lakrids og hindbær!

Men altså - Kreta! Kreta er jo kendt for deres 20 millioner oliventræer, så jeg havde håbet på at kunne købe billigt olivenolie med hjem, men da priserne lignede de danske alt for meget (samt noget med noget overvægt i min kuffert....) droppede jeg det igen. Derimod fik jeg lidt andet med hjem til køkkenskabene..

Herunder er det et glas havsalt, et glas Gyroskrydderi, en sprayflaske olivenolie og en krukke honning med blandede nødder i.




Den græske madkultur er kendt for de mange krydderier og det blev da også til lidt. Herunder er det en pose med Mint og en pose blandede krydderier til spagetti.

Lidt Ouzobolcher kom også med hjem - til jer som ikke kender dem smager de præcis som Kongen af Danmark-bolcher, da stjerneanis er hovedingediensen.

På hjemvejen skulle vi slå lidt tid ihjel og det blev brugt i selskab med denne plade chokolade, som jeg nærmest ELSKER. Den er virkelig virkelig god!

Og hvis I ellers kan få blikket væk fra chokoladen så ses min nye honning-optager ovenover. Lavet af ta ta ta taaaaa.. oliventræ...

Lidt lækkert til ganen. Mundpastiller med smag af roser! Rigtig lækre og jeg fortryder allerede at jeg ikke hamstrede 100 dåser mere med hjem..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget