mandag den 30. august 2010

Skinkeboller med purløg (AMO 3)

I den nyeste AMO bagebog er denne opskrift at finde! Prøv dem for de smager sindsygt godt! Tror måske jeg næste gang vil lave store burgerboller til madpakken af dejen og nogle stænger som tilbehør til suppe.

Ca. 14 stk.

225 g. mel
35 g. gær
1 tsk. salt
1 tsk. bagepulver
75 g. blødt margarine
1½ dl. danskvand
75 g. skinke (jeg brugte 150 g. og næste gang bruger jeg endnu mere)
2 spsk. purløg (bruger mere næste gang...)

Opløs gæren i danskvand og tilsæt salt, bagepulver, mel og margarine. Herfter tilsættes skinkestrimler og purløg. Jeg smed det hele i Kenwooden og lod den kører i ca. 5 minutter til dejen var glat. Bogen skriver her at dejen skal være glat og smidig men ikke for fast.
Rul dejen ud i ca. 1-1½ cm. tykkelse og udstik brødene. Jeg tog et alm. glas, stak dem ud og smed så to og to ovenpå hinanden, da jeg synes de var for tynde. Derudover formede jeg også nogle som stænger.
Lad dem hæve i ca. 30 minutter og bag dem ved 225 grader i ca. 15 minutter...

1 kommentar:

  1. De er virkelig gode :) Det kan anbefales at bruge friskhakket basilikun i stedet for purløg :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget