mandag den 30. august 2010

Kanel- og marmeladesnegle

Jeg har det sidste stykke tid haft sådan lyst til kanelsnegle, men jeg kan ikke lide dem fra bageren, så jeg måtte jo selv igang.
Opskriften er (surprise, surprise) fra AMO 2.

15 stk.

50 g. gær
2 dl. lunken mælk
400 g. mel
100 g. margarine
1 æg
50 g. sukker

100 g. margarine
100 g. brun farin
2 spsk. kanel

Gæren opløses i den lune mælk og de øvrige ingredienser tilsættes. Ælt dejen til den er glat og ensartet og del den i to kugler som skal hæve lunt og tildækket i ca. 20 minutter. Imens laves remoncen til kanelsneglene. Bland 100 g. margarine/smør med 100 g. brun farin og kanel - pisk godt sammen.
Rul de to kugler ud til rektangler og smør remoncen på (her havde jeg delt dejen i en stor klump og en lille klump. Så smurte jeg på marmelade på den lille klump og remonce på den store). Rul stramt sammen på den lange led og skær snegle ud på ca. 2 cm. tykkelse.
Placer dem på en bageplade og lad dem efterhæve lunt og tildækket i ca. 20 minutter.
Bag dem ved 225 grader i ca. 10-12 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget