mandag den 30. august 2010

Frøsnappere med pikantost

Denne opskrift havde jeg ved første øjekast svoret på at jeg ville afprøve, da min mor er helt syg med frøsnappere med pikantost og som vi altid skal have når vi er i Århus.
Den er fra AMO 3-bogen og lyder således
18 stk.
50 g. gær
4 dl. mælk
900 g. mel
1 tsk. salt
200 g. blødt smør (jeg brugte nu margarine....)
2 æg
1 bæger pikantost
1 æg til pensling
blå birkes

Opløs gæren i den lune mælk og tilsæt de øvrige ingredienser. Ælt dejen godt igennem. Del dejen i to og rul hver del ud til aflange stykker på 20x60 cm.
Fordel pikantosten på de 2 udrullede stykker og fold den ene langside ind mod midten. Fold derefter den anden ind over (her gik det altså galt for mig... Hvis nogen har fattet det, så optag det venligst på en video og send til min mail)
Pensl dejen med æg og drys med birkes - skær den derefter nu i 9 stykker og dejstrimlerne snoes til en spiral og lægges på en bageplade. Stil til hævning under et fugtigt viskestykke i 30 minutter og bag dem ca. 10-12 minutter ved 200 grader.

Selve opskriften er helt fint, men da jeg skulle sno dejstrimler gik det helt i kage.. Det endte med at jeg skar dem ud som snegle og de derfor så sådan ud. Smagen var nogenlunde den samme, men alligevel ikke helt rigtig..

3 kommentarer:

  1. Du skal folde den sammen, som når du lægger et telt sammen. Du "deler" den op i tre. Den 1. lægger du hen over midten, som er nr 2, og den 3. lægger du også hen over midten (nr 2). På samme måde som med tebirkes :-)

    God bagelyst.

    Tina

    SvarSlet
  2. når de så er follet som en tebirkes, som Tina skriver, så skal man sno eller dreje dem 1-1½ omgang så ligner det en rigtig frøsnapper! :)

    mvh. Josefine :)

    SvarSlet
  3. Ahh ja okay. Så er jeg med. Må prøve igen en dag :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget