torsdag den 12. august 2010

Fine æblemuffins


Opskriften til disse muffins har jeg prøvet en del gange før, da de er super lækre og lidt sundere end normale muffins. Pga. æblerne og yoghurten er de dejlige bløde og klæbrige.
Opskriften er fra IKEA's bagebog med navnet MUFFINS, som indeholder MANGE opskrifter på kagemuffins, madmuffins, bagels og donuts.

14 stk.
250 g. æbler i tern
2 spsk. citronsaft
250 g. mel
2 tsk. bagepulver
½ tsk. natron
1 æg
125 sukker
1 tsk. vaniliesukker
0,75 dl. olie
2½ dl. yoghurt (jeg brugte fromage frais, som jeg havde i køleskabet og det virkede fint)

Forvarm ovnen til 180 grader.
Æbleterne dyppes med citronsaft
Mel blandes med bagepulver og natron
Æg piskes med sukker, vaniliesukker, olie, yoghurt og æbletern
Æggemassen blandes i melet og det røres sammen.
Fordel i muffinsforme og bag midt i ovnen i ca. 30 minutter.

Da alle mine silikoneforme var i brug til chokolademuffins blev jeg nød til at bruge papirforme og de flød godt og grundigt ud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget