fredag den 20. august 2010

Dear John....

Vi havde fået denne film fra Tommis lillebror og her den anden dag lagde vi os til rette i sengen og så den. Tommi er ret krigsfilm-glad og har set ret meget omkring diverse krige. Derfor vidste han godt hvad filmen handlede om ud fra titlen.

Et såkaldt 'Dear John'-brev er det brev hvor pigen derhjemme fortæller kæresten i krig at hun går fra ham..

Den lækre fyr på billedet herover er hovedpersonen John, så alle hendes breve starter med Dear John og jeg blev derfor halv forvirret - men det er ingen hemmelighed at han modtager et 'rigtigt' Dear John-brev fra den smukke Savannah imens han kæmper i krig..

Filmen vil jeg stærkt anbefale! Der skal ikke meget til før jeg græder (derfor jeg altid slår væk når WSPA-reklamerne kommer på TV...), men det er yderst sjældent at vedkommende jeg ser film med også fælder en tåre - så vi måtte pause filmen i 5 minutter for at pudse næse og tørre øjne inden vi kunne se den færdig..


Filmen er fyldt med en del positive overraskelser og slutningen er suveræn. Dog sad jeg efter filmen og havde mange spørgsmål tilbage (hvordan..? Hvad skete der med ...? Jamen er han så jeres nu? Døde ham den anden?)

Se den! Gerne med kæresten, da der også er krig, blod og skud med i den :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget