mandag den 16. august 2010

Daimislagkage

I år da vi holdte Tommis fødselsdag fik det ene hold gæster denne lækre Daimislagkage til dessert..
Den var rigtig nem at lave, dog snød jeg og brugte købe vanilieis og rørte knust daim i det.

I får den originale opskrift, som jeg har tyv-stjålet fra www.dk-kogebogen.dk

Bund:
3 Æggehvider
150 gram Sukker
150 gram Mandler, smuttede

Is:
4 Daimbar
4 Æggeblomme, pasteuriseret
45 gram Sukker
3 dl. Piskefløde 38%
Pisk æggehvider og sukker til en stiv marengs. Vend forsigtigt de blendede mandler i. Hæld dejen i en velsmurt brødform. Bages nederst i en forvarmet ovn ved 165 grader C i ca. 45 minutter.

Til isen piskes en æggesnaps af æggeblommer og sukker. Fløden piskes stiv og vendes forsigtigt i æggesnapsen sammen med den grofthakkede Daim, tag lidt fra til pynt.

Vend den afkølede kagebund ud af formen, rengør formen, beklæd den med bagepapir og læg bunden tilbage i formen. Hæld iscremen over bunden og stil formen 2 timer i fryseren.

Pynt kagen med den hakkede Daim og evt. lidt flødeskum.

Jeg pyntede ikke med flødeskum, da jeg synes det blev for sødt så..
Det er en dejlig dessert som jo kan laves dagen i forvejen og bare tages op og pyntes inden servering..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget