torsdag den 12. august 2010

Chokolademuffins på den klassiske måde

Billede lånt fra Herhosmig.blogspot.com, da jeg ikke kunne tage et tydeligt et selv.

Opskriften er fra bogen som ses herover, som jeg i sin tid købte i Føtex til 39,-. På trods af at den har stået her i mere end 2 år er det første gang i dag at jeg afprøver en opskrift derfra.
Lækre chokolademuffins - en kaffebar-klassisker kalder bogen dem og de er dejligt luftige og lækre, så det passer vist meget fint. Jeg bagte dobbelt portion, men I får den originale opskrift herunder - men med mine ændringer skrevet med rødt i siden :)
Opskriften på 12 stk. lyder
3 spsk. smør (jeg brugte margarine)
60-80 g. mørk chokolade (jeg havde kun alm. guldbar-chokolade og brugte 90 g. til 12 stk.)
200 g. mel
100 g. sukker
3 tsk. vaniliesukker
2 spsk. kakaopulver med top
2 tsk. bagepulver
½ tsk. natron
1 knivspids salt
2 æg
1½ dl. mælk
Tænd for ovnen på 180 grader.
Smelt smørret og bland æg og mælk i.
I en stor røreskål blandes mel, sukker, vaniliesukker, bagepulver, kakao og natron sammen med salt. Bland ægge/smør/mælke-massen i det tørre med en røreske og vend det hakkede chokolade i.
Fyld i forme og bag midt i en forvarmet ovn i ca. 20-25 minutter.

Næste gang kommer jeg nok mørk chokolade i, men da jeg ikke lige havde noget syntes jeg at det var ligemeget. De smager rigtig godt og hæver super fint!


Se lige hvor meget de hævede - mums!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget