onsdag den 25. august 2010

Banankage med karamelglasur

Denne opskrift fandt jeg inde på Jubii's debatforum sammen med opskriften på gulerodsbrudene. Flere havde afprøvet opskriften og sagt god for den.

Idag kom Tommis farmor til frokost og hun havde bestilt 'noget med bearnaise' - da hun ikke selv kan lave det. Derfor endte vi med hakkebøffer med bløde løg, nye kartofler, rødbeder og bearnaise. Rigtig lækkert og det var godt at jeg havde taget 1 helt kilo kød op for kl. 8 imorges stod Tommis lillebror foran døren med hans nye bil.

Eftermiddagskaffen stod så på denne banankage som faldt i god jord ved hovedgæsten.


150 g sukker
150 g smør
2 æg
275 g mel
2 tsk bagepulver
½ tsk salt
2 tsk vanillepulver
3 bananer
1 dl mælk

Glasur:
75 g smør
50 g farin
1/4 dl mælk
100 g flormelis
½ tsk vanillepulver

Smør og sukker røres hvidt, og æggene tilsættes. De tørre ingredienser røres sammen, og tilsættes skiftevis med most banan og mælk. Fyld dejen i en smurt form, ca. 20-30 cm, og bag kagen ved 175 grader i 45 minutter.

Glasur: Smør, farin og mælk gives et opkog og tages af varmen. Sigtet flormelis og vanille røres i, og glasuren fordeles over kagen.

For en gangs skyld fulgte jeg en hel opskrift og den er derfor kopieret fra Jubii.

Jeg pyntede med bananstykker, som lige gav et lille pift. Personligt synes jeg at glasuren blev lidt for kvalm, men ved et lille stykke var det super lækkert!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget