fredag den 9. juli 2010

Pandekagehuset i Kvie Sø... Mums!

I går gik turen til Kvie Sø lige omkring Grindsted. Der ligger nemlig et pandekagehus, som bestemt er et besøg værd - havde vi hørt. Plan A gik ud på at vi tog motorcykel derop, men grundet vejret blev det 'bare' i bil..
Pandekagehuset er kendt for deres 50 forskellige hollandske pandekager og de ca. 20 specielle belgiske øl. Selve 'huset' er rigtig hyggelig indrettet - bl.a. med en gyngehest og en vugge hængende i loftet og så hele kolonihave-stemningen :)

Jeg er normalt ikke en øl-pige (udover koncerter/fodboldkampe/festival/hvis det er virkelig varmt og øllen er virkelig kold) - men de havde 'dame-øl' på menukortet, så Tommi fik mig overtalt til at prøve en. Valget faldt på den overstående og kortet fortalte at dette var en
"Lindemans Peach, 2,5%
Øllet har tilsat fersken under gæringen og har et
meget frisk smag. Lækker til en varm sommerdag. Smager godt til en
dessertpandekage eller bare som forfrikning"
og NØJ den var god. Smagte a la cider og var virkelig lækker frisk.


Tommi er vild med mørke øl, så han valgte denne
"Rochefort nr.10, 11,3%
En af de bedste øl i verden. Meget mørk, rødbrun
farve, stort og flot skum. Rundt og fyldig smag. Skal bare opleves"

Vi var blevet anbefalet denne pandekage med navnet Bondepandekage, som indeholder bacon, løg, champignon, skinke og ost - så den fik Tommi og rent smagsmæssigt var den lidt fed i det pga. osten, men mindede om en rigtig lækker pizza.


Jeg fik en pandekage med porre, skinke og champignon - som også var SUPER lækker! Det virker egentligt nemt nok selv at lave, så tror jeg skal afprøve det selv en dag :)


Efter Tommis mega-pandekage (som han kæmpede med!) var han sat! Men jeg havde jo tænkt taktisk så jeg havde valgt en lille pandekage uden for meget fyld - for at have plads til dessert, da jeg hjemmefra havde læst om deres dessertpandekager! Derfor nøjdes Tommi med en kop varm kakao med mørk rom og flødeskum! Den var rigtig lækker, dog var der ret meget rom i til mig :)


MIN dessert! LÆKKER pandekage med syltede pærer, is, flødeskum og chokoladesauce. MUMS den var fantastisk, men jeg var godt nok også mæt efter sådan en middag!


Derfor valgte vi at gå en lille tur ved Kvie Sø. Det er rigtig lækker natur derude med legeplads, grillplads og lavvande helt ud til badebroen.


På vejen mødte vi bl.a. disse får som gik sammen med gæs, kalkuner og høns i en indhegning. Sikke da en hovedpragt vædderen her bærer!

Alt i alt var det et sikkert hit! Vi tager bestemt derop igen! Stemningen var SÅ hyggelig og da vi bestilte en kande vand kom tjeneren med en stor patentflaske med vand :) Rent prismæssigt var det bestemt også billigt. Taget i betragtning at man i gennemsnit kun kan spise én pandekage hver og så drikkevarer :) Hvis nogle er nysgerrige kan I jo tjekke hjemmesiden ud for Kvie Sø - her ligger også menukort, men lad nu vær med at se på det hvis I er sultne eller på kur ;) Hi hi..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget