torsdag den 29. juli 2010

Orange- og hvidløgsmarineret kyllingebryst


Planen idag var at Tommi skulle ud og kører motorcykel og spise sammen med de andre rockere.. Men også her i Vestjylland har regnen silet ned hele dagen, så han blev hjemme. Rådene var dyre da jeg så skulle finde på noget aftensmad imens jeg sad i Netto. På en af hylderne fandt jeg en kogebog fra 'Den skalede kok' og fandt en opskrift på Orange- og hvidløgsmarineret kyllingebryst.

Jeg kiggede bare hurtigt på den så jeg garantere ikke at den er lige efter bogen..

2 personer

2 kyllingebryster
3 fed hvidløg
1 appelsin
olie
rasp
salt og peber

Hak hvidløgene i en minihakker og hæld saften fra en appelsin ved og og hak lidt videre. Kom kyllingebrysterne i en pose med marinaden og bind knude på posen så de er helt dækket af marinade. Læg dem i køleskabet i et par timer.

Vend kyllingestykkerne i rasp med salt og peber og steg på panden i olie..


Vi fik frisk pasta dertil og det smagte O.K... Altså paneringen var ret sort fordi kyllingestykkerne var ret tykke og derfor tog noget tid at stege igennem. Men smagen var sådan set okay... Nok ikke noget jeg laver igen, men kan jo være at andre har mere held med det..
Til aftenskaffen havde jeg et stykkel kanelstang med hjem, uhm.... :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget