onsdag den 14. juli 2010

Når lynet slår ned

Her i Vestjylland har vejret de sidste to dage været noget fra en gyserfilm. Mandag gik der ikke mere end få minutter fra vi gik rundt i haven i t-shirt under blå himmel, til vi sad inde i stuen med lyset tændt og så på den meget mørke himmel der åbnede for alle sine sluser.

Da jeg boede hjemme ved mine forældre havde jeg (fra 13-19 år) værelse på 1. sal. Dvs. hvis der brød brand skulle jeg spring ud af et skråvindue og glide ned af taget hvorefter jeg skulle spring ca. 2 meter ned. Jeg har igen og igen gennemgået med mig selv hvordan det ville foregå - og vigtigst af alt - hvad jeg skulle have med.

På et tidspunkt havde jeg pakket en kasse med fotoalbums, minder, USB-nøgle med skolenotater og billeder, blyant, papir, tyggegummi, sokker, undertøj, tandbørste og nogle andre småting. Denne kasse ville jeg så redde med ud hvis der skulle opstå brand eller deslige.

Heldigvis fik jeg aldrig brug for at afprøve mine udspringsfærdigheder fra 1. sal og kassen med tingene er pakket ud i mit nye hjem og står ikke længere klar. Men i går aftes gik jeg diskret lidt i panik ved tanken om at lynet skulle slå ned i vores hus! Efter at have læst diverse artikler her til morgen, kan jeg jo konstatere at det stadig sker.

Men hvad skulle jeg tage med? Manden i artiklen der er linket til herover valgte at få sin bil ud af carporten, så den var reddet - samt nogle 'småting'. Jeg går idag og leger med tanken om at pakke en ny kasse klar - eller hver gang jeg har brugt den bærbare skal jeg måske stille den i tasken og placere den ved siden af sengen, så jeg er klar til at få den med ud?

Dette emne er noget jeg kan bruge rigtig længe på at overveje, men til syvende og sidst krydser jeg vel bare fingre for at det aldrig sker for mig...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget