torsdag den 17. juni 2010

Snip snip...


Billederne viser hvad jeg ret mange gange på de sidste par måneder, er kommet hjem til! De fleste vil nok give 'manglende opdragelse' skylden og sige at jeg selv er ude om det.
Andre vil forstå at vi har en 100 % hanhund og derfor er opdragelse ikke det nemmeste i verden.
Nu er vi kommet dertil hvor der skal tages en beslutning. Skal han kastereres eller ej?
Imod:
Jeg ELSKER at han ikke lader nogle komme ind på vores grund før vi har sagt god for det - det gør mig tryg.
Hans temperament er rigtig dejlig og han har en masse energi
Og den største grund til at jeg er imod er at det simpelthen ikke kan være rigtigt at man ikke kan opdrage en hanhund! Der må sku da være nogle derude som har en familiehund med klodser (ja, sorry...)
For:
I længden ville vi spare penge på puder, senge, sko, osv.
Han ville kunne have hele huset når han er alene uden at ødelægge ting
Han ville ikke strejfe rundt rundt dagligt
Når jeg tænker mig om, så kender jeg ingen som har en hanhund, der ikke er kastereret og når jeg hører om nogle som har, så er de lukket ind i en stald hele dagen og kan kun gå udenfor i snor. Vi har virkelig gjort alt efterhånden. Fx. igår da jeg kom hjem til billede nr. 2 flippede jeg skråt over Buddy. Han lagde sig med det samme underdanigt ned og det var tydeligt at han godt vidste at den var gal. Jeg var rigtig gal og skældte meget ud og vred hans ører om (yep, dyremishandler - det er mig....), men selvom han lå og tudede så logrede halen sku stadig!
What to do? Han fylder 1 år her d. 30/6 og Tommi og jeg er blevet enige om at beslutningen skal været taget inden den dag!

8 kommentarer:

  1. Åh det er også en slem beslutning at skulle tage! Har I overvejet at tale med en dyreadfærdskyndig? Jeg har ikke selv hund, men har blandt på tv set, hvor langt man kan komme med opdragelse - uden at jeg dog kan huske rådene. Der er flere her i blogland, der har hanhunde, blandt andet Kisser (www.kifi-hexen.blogspot.com)og Anette(www.kenja.dk/wordpress)
    Jeg er spændt på, hvad i vælger at gøre!

    SvarSlet
  2. Tak skal du have! Jeg har set på Anettes blog og har nu skrevet en mail til hende, for nøøøj, hendes hund virker dejlig!
    Vi har i 7 måneder gået til hundetræning hos en DCH-træner og det har givet os det grundlæggende, men det med at bide ting i stykker og strejfe rundt har han ikke kunne fjerne :(

    SvarSlet
  3. Uhh ... jeg kender det at komme hjem til et hus/en have, der ligner lort alt for godt. Vi har selv en hanhund, som er 1 år 1/2 år. Vi har besluttet bare at tage kampen op og en hund har jo også en hvalpetid på ca. 2-3 år, så ikke lang tid igen. Vores hund går desuden til hundetræning og han kan godt, når den ikke har det der "vil døv" på sig.

    Mine bedsteforældre fik en af deres første hunde kastereret og det hjalp lige lidt med hundens vilde hed/masser af energi. Derfor har vi valgt ikke, at gøre det :)

    SvarSlet
  4. Ja, det er rigtig nok at de er hvalp så længe.. Jeg hader at bede andre om at passe ham, fordi han er sådan.. Og her i sommer skal han en uge i hundepension og jeg frygter det lidt. Der er jo en grund til at hans mellemnavn er 'terroristen'...

    Jeg har også hørt om hunde hvor det ikke har haft nogen virkning what so ever og derfor føler jeg også at det er en lidt for stor chance at tage... Ihh...

    SvarSlet
  5. Hejsa
    Jeg har svaret på din mail - ved ikke om du måske kan bruge det til noget men ellers skriver du bare igen. Mange hilsner Anette

    SvarSlet
  6. Puha det er ikke en sjov beslutning at tage... Jeg havde nok også valgt at tage kampen op, ved godt det er nemt nok at når det ikke er en selv der står i det, men jeg har flere gange hørt at de også godt kan ændre deres personlighed og det ville jeg være ked af med mine egne hunde.

    Men håber i finder løsningen som er bedst for jer

    SvarSlet
  7. Anette: TUSIND TAK! Har lige skimmet den, da vi er på vej ud af døren og den er rigtig brugbar. Jeg vender tilbage :)

    MissTulle: Mm, for man kan jo ikke bare fortryde det hvis nu han ikke bliver mere rolig eller bliver underdanig. Vi har valgt at vente til d. 30 og så falder beslutningen for good. :)

    SvarSlet
  8. Jeg ville ikke gøre det.
    Som du selv skriver ,så er det en del af hans personlighed.
    Hans beskyttertrang vil også blive dæmpet.
    Han skal bare have tilpas mange "smæk" til at forstå at du er førerhunden.
    Desuden er han hvalp endnu,og det hører bare med til hvalpetiden at bide/ødelægge ting og der både med han og hun hunde :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget