fredag den 25. juni 2010

Kære dagbog..

Da jeg startede denne blog var der to grunde som drev værket:
  1. Jeg brugte meget tid i køkkenet og ville gerne dele mine opskrifter med andre. Inspireret af Newyorkerbyheart of course..

  2. Jeg var (er) vild med Bridget Jones, Nynne osv. Dagbøger altså..

Og nu efter et par måneder og ret mange blogindlæg går det op for mig at man jo slet ikke kan sammenligne en blog og en dagbog. Dagbogen er ens private, hvor man kan fortælle om de pinlige, ulækre og tossede ting.

Men her på bloggen skal man alligevel lige tænke sig om inden man skriver noget a la "Så tager vi en uge til Bulgarien og hunden er i hundepension"..

For man ved jo aldrig rigtig hvem der læser med, der omme bag skærmen (udover Jens Vejmand selvfølgelig...)! Hvis jeg nu skriver noget pinligt og åbner mig - hvad sker der så den dag min værste fjende læser det? (ikke at jeg lige kan komme i tanke om nogle som jeg er direkte uvenner med, men you know..)

Tænker I andre over hvad I skriver? Og skrivestilen?

3 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Jeg tænker meget over hvad jeg skriver - jeg ved fx. at min far læser med, så det sætter jo en naturlig begrænsning (i hvert fald ift. mænd & dating, dengang jeg var single;o)).
    Man skal selvfølgelig kunne stå inde for det man skriver, men hvis man ikke 'giver noget', af frygt for at fremstå fjollet eller dum, så kommer ens blog til at blive kedelig, upersonlig og i sidste ende ligegyldig...

    SvarSlet
  3. Jette: Præcis. Jeg har hørt om flere der har haft indbrud efter de har annonceret på facebook med det, så det er med at passe på. Hi hi og den med kamphunden, ja.. Jeg sørger også for at lægge lidt farlige billeder ind af Buddy, så folk er advaret!

    Charlotte: Jeg er helt enig. Jeg ved at min kæreste læser med, men han ved jo alligevel alt om mig. Men jeg tænker at hvis nu en dag en nabo/kollega/familiemedlem finder den og læser med, så vil jeg jo gerne kunne stå inde for hvad jeg har skrevet :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget