mandag den 14. juni 2010

Æblekage med marcipan


Jeg havde 10 æbler - nu har jeg 7. Igår opdagede jeg at æblerne fra sidste uge var ved at synge på sidste vers og da vi ikke rigtig spiser rå æbler herhjemme måtte de jo omdannes til kage :)
Jeg rodede mine opskrifter igennem og fandt en god opskrift fra et gammelt ugeblad. Den dufter fantastisk og jeg har smugspist kanten og den er lækker! Men den skal gemmes til når svigermekanikken kommer imorgen og hjælper med at lave bryggers! :)

Opskriften lyder således:

Jeg lavede den dog i en springform :)
Æbler og marcipan blev smidt i minihakkeren, som gjorde det sure arbejde for mig!

2 kommentarer:

  1. Hej, jeg skal have vejens Desperate Housewives på besøg på onsdag. Jeg tror søreme, at jeg vil bage denne æblekage til kaffen. Den ser ret så lækker ud. Tak for opskriften. Hilsen Jette

    SvarSlet
  2. Ja, gør det! :D Jeg glæder mig godt nok til i aften! Tror måske nogle af de sidste æbler går til en mere af slagsen!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget