tirsdag den 11. maj 2010

Virus virus virus......

Årh ja - så blev det vist min mails tur til at lægge sig med en gang virus. Den har ikke slettet alt endnu, så jeg håber at min førstehjælp har virket lidt..

I sidste uge skrev min søster (som pt. er i Australien) at alt i hendes hotmail var blevet slettet - indbakke, gemte, kontaktpersoner, alt! Og det er jo ikke så smart når nu man har ret mange vigtige papirer inde på sin mail - vi taler her om diverse kvitteringer, kærlighedserklæringer fra kæresten, koder til samtlige hjemmesider, kontaktpersoners mailadresse og i mit tilfælde en masse skolesager i form af noter fra mig selv og fra andre, opgaver, mailsvar fra folk jeg har spurgt til råds, osv.

Nå, men jeg havde da modtaget 14 mails fra hende, men jeg valgte IKKE at åbne dem, da overskrifterne hed noget med kinesertegn.. Alligevel åbner jeg idag gladeligt min mail og ser at der siden igår aftes kl. 22 er kommet ikke mindre end 29 mails! Wuhuu, der er gang i biksen, hva? Ud af de 29 var 18 af dem dog med overskriften
Delivery status notification failure
- og så vidste jeg jo godt hvad klokken havde slået..
Panikslagen får jeg dem slettet og opdager at der ikke mangler noget i min indbakke! Dog er halvdelen af mine sendte mails forsvundet - det gør jo ikke så meget, men jeg tænker jo frem i tiden. Først tager de mine sendte og derefter indbakken, osv. Da jeg ikke er den store computernørd skynder jeg mig ind på Jubiis debat for at søge gode råd. Det første råd jeg får er at ændre min adgangskode. God idé, så nu er den ændret! Så håber jeg at det holder banditterne ude fra i mail fremover!

Nu her sidder jeg så og reflektere over hvad der får hardcore hackere til at ville ind i min mail? Ja ja, for at sende virus ud til en masse andre og så sørge for at hele verdens mailbokse bliver spammet - men udover det?
Jeg har jo netop læst Tankados Kode, som jo giver et indblik i hvordan hackere bryder ind i forskellige computerprogrammer, og derfor var jeg godt klar over at førstehjælp i form af kodeændring skulle gå stærkt!

Puha, jeg håber dælme det holder dem ude, da jeg ikke lige kan overskue at det hele går i kage lige her op til mine eksamener..

Det var lige dagens sure opstød. Så en advarelse til jer derude - hvis nogle af jeres venner/bekendte sender en mærkelig mail - SÅ LAD VÆR MED AT ÅBEN DEN! Sms evt. lige til vedkommende og spørg om de rent faktisk har sendt noget :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget