torsdag den 20. maj 2010

Marian Keyes - Vandmelonen


4 ud af 6 stjerner

Den er egentlig meget god, sådan set overordnet! Men de første 200 sider forklare vores hovedperson Claire om de samme 3 følelser på hver anden side. Der er mange gentagelser og mange 'hvorfor'-spørgsmål fra hendes side - men måske er det forståeligt nok når nu hendes mand lige har forladt hende få timer efter hun har født deres første barn!!

Selve historien var meget forudsigelig, men det er den jo tit i chik-lit genren, så det kom ikke som nogen overraskelse at hun levede lykkeligt til hendes dages ende i slutningen. Beskrivelserne af personerne er rigtig god. Jeg har et klart og tydeligt billede af hvordan de hver især ser ud. Hvis jeg støder ind i dem på gaden, så hilser jeg på dem med fornavn. Beskrivelsen af den unge smukke Adam var endda så god at jeg mærkede sommerfuglene i maven og blev flere gange nød til at skrive en sms til Tommi, for lige at minde mig selv om at jeg jo har ham :)

Rigtig fin bog, men lidt langtrukken, derfor får den 4 stjerner. Jeg har netop reserveret nogle af de andre bøger af Marian Keyes, så hun må jo have gjort et eller andet ved mig :)

3 kommentarer:

  1. Jeg kan også rigtig godt lide Marian Keyes bøger, de er virkelig afslappende at læse. En der gjorde stort indtryk på mig, var den der hed Rachels ferie, den kan jeg varmt anbefale!


    KH Charlotte

    SvarSlet
  2. Jeg har netop reserveret Rachels ferie på biblioteket, da jeg kunne se at det var den næste hun havde skrevet. Kunne forstå at det var omkring den samme familie, bare en anden søster der var 'hovedperson'.
    Jeg er igang med Camilla Läckberg lige nu og det er jo lidt noget andet i forhold til Marian Keyes :)

    SvarSlet
  3. Ja der er faktisk en del af Marian Keyes bøger, der følger den samme søskendeflok... Først synes jeg det var lidt weird, men egentlig også meget hyggeligt. Men ja det er meget noget andet end Camilla Läckberg - jeg gik død i Tyskerungen, men måske skulle jeg prøve igen :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget