fredag den 7. maj 2010

Hjemmelavet hundekiks (Søndag)

Opskrift fra ugebladet Søndag.

Hjemmelavet Vovseben
30 g. gær
2 dl. lunkent vand
200 g. leverpostej
150 g. knækkede rugkerner
Ca 300 g. mel
1 dl. havregryn
5 kogte kartofler

Gæren opløses i det lunkne vand. Resten tilsættes i overstående rækkefølge. Rør 'dejen' godt igennem (den skal dog stadig være klistret) og stil den til hævning i 1½ time.
Form dem (eller klask dem på med en ske) og bag dem i ca. 1 time (kommer an på størrelsen) ved 150 grader. Opbevares i en tætsluttende dåse/glas.

Ja, altså idag skulle jeg så prøve at bage til Buddy. Opskriften fandt jeg i et gammelt Søndag på en af de skønne sider med 12 rigtige:

Den originale opskrift indeholdte hverken havregryn elelr kartoffel - men jeg havde lige en rest af begge dele, derfor blev det tilsat. Mine endte dog med at se således ud, da 'dejen' var umulig at forme ligemeget hvor meget mel der blev tilsat.

Buddy virker ligeglad med hvordan de ser ud. De smager godt siger han - og det er jo det vigtigste.

2 kommentarer:

  1. Jeg har forsøgt mig med hjemmelavede hundekiks til Emma, men hun er så ligeglad med dem- hun er nemlig mega kræsen:)

    SvarSlet
  2. Hi hi, det er Buddy bestemt ikke. Men okay, han spiser simpelthen også bare alt!!!
    Nu prøver jeg at tage nogle af dem med ud til mine forældres hund og ser hvad hun siger til dem :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget