torsdag den 29. april 2010

Krydderi på glas og indscannede boner!

For det er nemlig det, som jeg laver idag!

Det har længe (virkelig længe) været to projekter på to-do-listen, men det er aldrig blevet gjort! Så idag da Buddy vækkede mig kl. 8, stod jeg op og startede lige dagen med at støvsuge hele huset! Det var så halvt om halvt en god oplevelse. God fordi der blev gjort rent og dårlig fordi jeg da lige fandt en hel tissemyre-rede/tue i træværket under døren i udestuen! Jeg støvsugede dem op (da jeg panikkede lidt) og gjorde så det mest fornuftige jeg kunne komme i tanke om på det tidspunkt. Ringede til min farmand og klynkede...

Så efter en snak med ham og efter at have støvsuget omkring 1000 (det er ingen overdrivelse) tissemyre op, er der nu strøet kanel på gulvtæppet i udestuen! Det er en midlertidig løsning indtil jeg skal på arbejde og får købt noget gift med hjem!

Dagens næste projekt var så at få de mange mange mange åbne poser krydderier jeg har liggende i en skuffe, puttet på glas! Kop og Kande havde sidste år Rosendahls krydderiglas på tilbud til 10,-, så de var en del af pakkekalender fra min søs til os, men de har bare stået i skabet så længe. Så nu er der styr på det også! Regner med at jeg lige låner dymo'en på arbejde og får lavet etiketter til dem, da jeg umuligt kan se forskel på timian/basilikum/herbes de provences...

Nu sidder jeg så her - og imens kører scanneren på højtryk! Jeg er nemlig ved at scanne alle vores boner (på store garantibevis ting) ind. Det er der flere grunde til:

1. De har det sku med at blive væk, på trods af at de er samlet ét sted allesammen!
2. De falmer! På Weberen er der fx. 10 ÅRS garanti, men allerede efter et halvt år er bonen ret falmet og ulæselig og så duer det jo ikke.

Så nu er jeg rigtig voksen og klog og får dem scannet ind, så de ligger på computeren!

I eftermiddag smutter jeg på arbejde igen igen igen. Har sagt ja til en ekstra vagt da en kollega liiiiiige smutter 14 dage til Tyrkiet - øv altså hvor ville jeg gerne med i kufferten!
Dette resulterer i at jeg ikke får bagt Hveder idag - måske jeg får tid imorgen og så må vi bare få dem der :)

2 kommentarer:

  1. Vil lige sige tak for din kommentar.

    Det er en superide at skanne sine boner ind, jeg har en kniv med 25års garanti, hvordan tror du bonen ser ud om 20 år? :o)

    SvarSlet
  2. Hi hi, tja, til den tid er papirs-bonerne nok skiftet ud med en USB-nøgle hvor brugsanvsiningen og garantibeviset også ligger på :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget