fredag den 9. april 2010

Hvordan kan man

overhovedet få tid til at læse SÅ meget skønlitteratur når man er studerende?

Sad idag og kiggede på nogle af de blogs, som jeg følger og opdagede at flere (ihvertfald 2), har en slags bogudfordring. De skal simpelthen læse 52 bøger på 52 uger. Det vækkede 2 følelser i mig:

1: HVORDAN? Jeg er studerende på 5. semester og kunne ikke forestille mig at læse ret meget mere end det jeg i forvejen gør. Har indtil videre præsteret at læse 1½ (HALVANDEN!) bog, som ikke er studierelevant i år 2010!

2: 'Det vil jeg også'-følelsen. Så jeg gik jo straks ind på bibliotekets hjemmeside og reserverede 18 bøger. Ja ja, lidt overdrevet, men så har jeg noget at vælge imellem. Alle 18 er i chick lit genren, da jeg kan læse dem ret hurtigt og med et smil på læben. (det der med at læse krimi/gyser når man er alene hjemme duer bare ikke!)

Så nu er jeg lidt i et dillema. Jeg har en psykologi/psykiatri-eksamen til maj + en juraeksamen midt i maj - begge skal der læses op til ved siden af skole og arbejde. Men jeg kan ikke tage faglitteratur med i seng. Den er sikker hver gang! Tre linier og så sover jeg! Så hver aften fra mandag til torsdag læser jeg i 15 minutter i skønlitteraturen! Det er ca. 20 sider, så lidt hurtig hovedregning siger at jeg kan læse en almindelig tyk bog på ca. 3 uger. Hmm. Så altså - 12 bøger på 52 uger er vist en fin 'udfordring' for mig :)

Pt. er jeg igang med at læse Tankados kode af Dan Brown, som egentlig er en spændende bog og nyder faktisk at læse den (når det er lyst udenfor). Min eneste fuldendte bog i 2010 er Kunsten at dø af Anna Grue. Uh, den var nu ellers god!

5 kommentarer:

  1. Held og lykke med din bogudfordring.

    Jeg er også i gang med 52 bøger på 52 uger. Det går udmærket med min udfordring, men jeg er heller ikke studerende længere. Jeg fik vist heller ikke læst helt så mange skønlitterære bøger, da jeg studerede.

    SvarSlet
  2. Det er slet ikke så svært som det lyder - men nu er jeg jo heller ikke studerende. Mit arbejde er meget fysisk, så på mine fridage er det skønt bare at kunne koble af med en god bog (der ikke handler om sygdomme, ambulanceteknik eller andre faglige ting).

    (Desuden er jeg bare velsignet med talentet for at læse utroligt hurtigt, uden det går ud over hverken hyggen eller forståelsen)

    SvarSlet
  3. Jeg er også en af dem, der er på bogudfordringen. Jeg læser normalt ikke 52 bøger om året - sidste år læste jeg måske omkring 20 bøger. Derfor er bogudfordringen vitterlig en udfordring for mig....fordi jeg gerne vil læse flere bøger. Og fordi jeg har en bunke bøger jeg gerne vil have læst.

    Det går heller ikke drøngodt med min udfordring - men det gør nu heller ikke noget. Jeg synes det er sjovt, og jeg får i højere grad overvejet mine bøger.

    Jeg er ganske vist ikke længere studerende, men sidder nu med et læsetungt job. Dog vil jeg mene at jeg læste mere, da jeg var studerende - det var en rar måde at slappe af fra faglitteraturen.

    Ps. man kan ikke kommentere med link til eget domæne, når man kommentere. Bare et tip - det er frygtelig rart at kunne. :)

    SvarSlet
  4. Til alle 3: Jeg har de sidste par dage sat en halv time af til at sidde i udestuen og læse lidt, så det går fremad :)

    Mona: Jeg forstår ikke lige det sidste du skriver? Vil du omformulere? :D Hi hi

    SvarSlet
  5. Rebelsig: Det lyder som om du er på rette spor med din egen bogudfordring. :)

    Jeg kan godt se at det er skrevet lidt kludret. Jeg prøver igen. :)
    Når man sender en kommentar herinde, så kan man kun lægge kommentar, hvis man har en profil ved f.eks. Google, Wordpress o.l. Man kan f.eks. ikke skrive sit Navn og sin hjemmeside, så folk kan komme direkte ind på ens side.
    Nu har jeg en google-account, men da jeg har eget domæne, så vil jeg helst linke med navn og hjemmeside.

    Det kan betyde at nogen afholder sig fra at kommentere, hvis de ikke har en konto ved nogle af mulighederne.

    Håber du forstår hvad jeg mener. :)

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget