torsdag den 15. april 2010

De bedste 152,- i uge 15!

Nu tror I sikkert at det er på tøj/sko/andet materiale - men nix!

Mit tandlægebesøg idag forløb således:

  • Jeg møder op kl. 14 - selvom jeg først har en tid kl. 14.20 - kommer dog ind med det samme!
  • Small-talker med hr. doktor (som er 70 år!) og han laver servicetjek på bisserne.
  • Pludselig propper han den ser tynde nål op i en af de øverste tænder og jeg løfter mig op i skolen.
  • Hr. tandlæge kigger på mig og siger

- "Det gør da ikke ondt det her, gør det?"

- "JO!"

- "Gør det 400 kr. ondt?"

- "JA!"

- "Men du vil vel ikke bedøves, vel?"

- "Giv mig alt hvad du har"

Få sekunder efter siger han "du mærker lige et lille stik" og så stak han mig ellers lige i tandkødet. Bedøvelsen virker hurtigt og så gik hr. doktor ellers igang med sit arbejde.

Ca. 5 minutter efter stod jeg med en regning på 600,- i hånden. Puha, nogle dyre 10 minutter, men bedøvelsen var alle pengene værd!



Jeg havde jo egentlig planlagt koldskål til aftensmad´, men hr. kæreste ringede og sagde at han kom hjem for at spise og sove :) Så jeg gik i fryseren og fandt noget oksekød og se stod menuen ellers på hjemmelavede burgere med grillede folie-kartofler til.




Bollerne blev bagt efter AMO's opskrift med fuldkornsmel i og bøfferne er lavet af oksekød med grillkrydderi+lidt mel i.
Dertil fik vi nye kartofler skåret i kvarte, lagt på staniol smurt med olie, krydret med timian og en klat smør. De pakkes godt ind og bages på grillen i ca. 30 minutter. De er virkelig lækre - næste gang skal der hvidløg i!

Nu ligger manden på sofaen og sover og jeg venter på aftenens episode af Paradise :) Godnat til alle! - Puuuuh, jeg er mæt!

3 kommentarer:

  1. Fnis....
    Jeg er så bange for sprøjten at jeg som regel får lavet det meste uden bedøvelse, sån har det været i mange år- men har også nedsat følelse nogle steder pga et kæbeoperation, men FUCK hvor gør det ondt nogle gange...

    SvarSlet
  2. Jeg nåede ikke rigtig at se sprøjten - og heldigvis for det! Ellers var jeg nok løbet ud!

    Min mor skal derind idag (vi har samme tandlæge), og hun er SÅ bange! Sidste gang blev to klinikassistener nød til at holde hende i hånden, for at hun ikke rendte væk! Hi hi - jep, det er min mor!

    SvarSlet
  3. Pyha, jeg kan godt forstå, du valgte at blive bedøvet - det gør jeg også, når det er noget, der gør ondt.
    Det ser lækkert ud med jeres hjemmelavede burgere og de grillede folie-kartofler :-)

    Rigtig god weekend til dig, Maj-Britt!

    SvarSlet

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget