mandag den 26. april 2010

Dagens emne: Jalousi

og hvorfor er det så det? Jo, for det er nemlig noget som fylder en god del i min hverdag.

"Hej. Mit navn er Maj-Britt og jeg er jaloux!"

Imorges inde på skolen sad nogle studerende og talte om fester og en fra min klasse fortalte at hun skulle til fødselsdag i weekenden hos en venindes kæreste, hvor hans venner havde købt en stripper til ham i gave. Min første reaktion var 'de er jo ikke rigtige venner!'. Men jeg var ikke den eneste der havde en mening om det.

S*1: Arj. Hvad mon kæresten siger?
S2: Det er sku da fedt!
S1: Synes du?
S2: Ja, det er der da intet galt i.
S3: Nej, det er jo ikke som om det er en luder de giver ham.
S2: Nej, sådan en times tju-bang-chokolademand der gik jeg heller ikke med til. Men en stripper - det er sku da bare sjovt.
S1: Ja okay, jeg tror egentlig heller ikke jeg ville have noget imod det.
S2: Man skal bare sørge for at hun kommer langt væk fra.
S3: Ja, og at det er kæresten han går med hjem.
*S = studerende

Under denne samtale sad jeg og lyttede og var ved at blive kvalt i min varme kakao. WHAT? Har de intet imod at der står en nøgen tøs og svinger sig op og ned af deres kæreste? Ha! Så elsker de ham da tydeligvis ikke særlig meget!

På den anden side gad jeg virkelig godt at være så selvsikker (han går jo med mig hjem!) og så overskudsagtig. Men lige pt. er jeg på det niveau hvor jeg bliver ret sur bare kæresten tager billeder af andre piger til en fest. Det lyder forkert! Jeg mener: han tager 10 billeder til en fest af festens deltagere og på 2 af billederne er der piger på....
Så jo, jeg er jaloux og jeg arbejder med det. Jeg tror bare at jeg har oplevet utroskab et par gange i mit liv, så jeg føler at blot han kigger på noget med patter og en puls* går han fra mig.
*i nogle tilfælde behøves pulsen ikke være der. Sad og så en film, hvor en kvinde skulle obduceres og han gloede!!!

Tro nu ikke at det er noget, som jeg er stolt af, for det er jeg bestemt ikke. Og på længere sigt holder det jo heller ikke. Vi bor på landet, hvor byfester er normalt, en fest hvor alle danser med alle. For ja, dans er i min verden forspillet til utroskab! Jeg er fjollet og træls på det punkt, så det må være arbejdspunktet for resten af 2010! For det kan sku ændres! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget