torsdag den 22. april 2010

Bogudsalg og weekendens fornøjelser

Jeg kan fornemme at dette bliver et halvlangt indlæg, men du skal være velkommen til at stoppe midt i det!

Efter skole var jeg et smut på hovedbiblioteket i Esbjerg, hvor jeg skulle hente to studiebøger til min psykologisynopsis samt "Kan det være mit liv?" af Maria Hirse. Jeg er egentligt ret vild med hendes skrivestil, da det er hurtigt læst og spændende.
Nå, men udover de lånte bøger havde de et par reoler med bogudsalg - 5 kr. pr. bog! Wee.. Jeg fandt en fagbog omkring retfærdigheden/økonomien i den offentlige sektor (mmmmh, nørd!), en gammel sag der hed "Kærlighedsbrevet" af Cathleen Schine, en roman med titlen "Den gamle mand der læste kærlighedsromaner" af Luis Sepúlveda og sidst men ikke mindst - denne:




















Det ligner nok en tosset teenagebog - og det er lige hvad det er! Jeg har læst alle bøgerne om 'Mig', for ca. 10 år siden! Og jeg elskede dem! Jeg bladrede kort i den og fik op til flere flashbacks. Det er lige min humor og sproget er så dejlig flydende - talesprog, da det er en bunke mails hun sender ud i omkring et år! Lidt a la Nynnes dagbog, bare nogle år yngre og derfor mere nede på jorden!
Så turen på biblioteket endte med at blive rigtig god. I aften skal jeg have skimmet de to studiebøger jeg fik lånt, så jeg er klar til weekenden.

Weekenden står nemlig i studiets tegn. Vi er 5 stk. der smutter i sommerhus i Sandersvig, for at hjælpe hinanden med psykologisynopsisen! Gennemsnitalderen er på 58+51+43+25+21=198/5=39.6 > 40 år. Hi hi, så det skal nok blive hyggeligt. Alderspræsidenten, som også er ejer af sommerhuset tager manden med, så han kan lave mad til os :) Uhm, det bliver dejligt!
Derfor skal jeg have pakket en lille taske i aften + alle skolesager, så det er klar til imorgen, da jeg kun lige når hjem fra skole, for at lufte Buddy, inden jeg kører afsted. Tommi kommer hjem om eftermiddagen - men han smutter ned over grænsen for at fylde forrådskammeret op med drikkevarer igen, så han er først sent hjemme igen.

Jeg regner med at komme hjem igen lørdag eftermiddag - så jeg kan få ryddet lidt op og sådan, da hele søndagen går med konfirmation hos Tommis lillesøster. Vi er egentlig med i en gave sammen med 8 andre, men jeg synes gaven er lidt lidt fra så mange, så på vej hjem idag, stoppede jeg lige og købte en par øreringe til hende fra Buddy :) De er rigtig søde, så jeg håber de falder i god smag!

Nå, men jeg vil lige have plukket nogle nye blomster til udestuen inden det begynder at regne/hagle igen igen igen igen! Og så står aftenen ellers bare på læsning. Aftensmaden er en rest hjemmelavet pizza fra igår, som kæresten var SÅ sød at lave (på trods af mit MEGET svingende sygehumør - "Jeg vil ikke have noget!" - "Arj okay, så et lille stykke..." - "Jeg kan ikke lide det du har proppet på" - "Uhm, den er faktisk god..." - "Er der et stykke mere?")
Ja ja, man hedder vel ikke frk. besværlig for ingenting ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget