tirsdag den 30. marts 2010

Museboller á la min mor

Museboller

Disse boller stod min mor altid op og lavede når vi skulle have noget med i skole på fødselsdage (sammen med karameltærterne).

De er ganske simple at lave:
Bollerne bages efter en AMO opskrift der lyder således:
Ca. 30 stk.
500 g. mel
50 g. gær
100 g. margarine
2 dl. mælk
1 tsk. salt
50 g. sukker
1 æg.
Gæren udrøres i den lunede mælk. Tilsæt smeltet margarine og de øvrige ingredienser og ælt godt sammen (hos mig får dejen ca. 5 minutter i Kenwood'en på 0,8).
Lad dejen hæve lunt til dobbelt størrelse i ca. 40 minutter.
Lav dejen til boller og stil dem til hævning i ca. 30 minutter indtil de er hævet til dobbelt størrelse. Pensl med æg og bag bollerne i ca. 12 minutter ved 220 grader.
Når bollerne er kolde smøres de og der lægges en skive pålægschokolade i, samt et 'snørebånd', så de stikker ud i hver ende (hale og tunge).
Herefter stikkes to mandler i som øre og to chokoladeknappes 'limes' fast som øjne. (jeg bruger en tyk hvid glasur).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hvad synes du?

Print mig :)

Print Friendly and PDF

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Der var en fejl i denne gadget